Om hemsidan

För att kunna skriva inlägg på denna sajt behöver man vara vara administratör, redaktör eller författare. Administratörer finns det två av, en hos vår tjänsteleverantör och en person i föreningen. Alla i styrelsen är redaktörer och även sektionerna har någon med redaktörsstatus.

Om du behöver redaktörsstatus skicka mail till kansliet så behandlar vår hemsidesadministratör din begäran. Administratörsrättigheter och redaktörsrättigheter tas bort om man inte har behov av dessa i sin roll i föreningen.

Den sida vi använder idag har några olika områden där information visas. Meningen är att sektionerna kan använda avsatta områden frö information. Beroende på hur mycket de används så kommer ordningen arrangeras om på sidan. På exempelbilden har information om en folkracetävling lagts in. Den tillhör kategorierna tävling, bilsport och folkrace. Kategorierna styr var på sidan inlägget visas, och det är senaste inlägger så det kommer även att visas högst upp som ett av de tre senaste inläggen.