Föreningen

Luleå motorsällskap har två anläggningar där vi bedriver verksamhet. Anläggningarna är Kallax banan och Näverberget . Kallaxbanan ligger efter Lulviksvägen och Näverberget är beläget ca 15 km söder om luleå.

Karting och radiostyrd bilsport har sin anläggning vid Lulviksvägen på väg mot Luleå Airport. Där kan du förutom att träna och tävla i karting, köra drop-in Gokart eller köra bokade företagsrace på vår fina långa asfaltbana i naturen, från maj-september. Här har vi även vårt fina nybyggda klubbhus som stod klart 2017.

Luleå Motorstadion som ligger på Näverberget är belägen ca 15 km söder om Luleå, infart trafikplats Måttsund. Här finns Sveriges tyngsta sandbana i motocross samt motocrossbana för knattar och ungdom. Vi har även bilbanor för Rallycross och Folkrace samt Enduroslinga uppe på Näverberget.